Sétálj fiatalságod megőrzéséért!

A séta tökéletes mozgásforma: alacsony intenzitású, jó hatással van a keringési rendszerre, fokozza a jó kedélyállapotot, emeli a D-vitamin szintjét a szervezetben, izmokat épít. Így nem is olyan meglepő, hogy a fiatalság megőrzésének egyik legjobb módja a séta.

séta kalória égetés fiatalság

Egy 2017 márciusában publikált kutatás szerint az élénk tempóban végzett séta lassítja az öregedés folyamatát. A séta kalória égetéssel is jár, így nem csak korunkra, hanem alakunkra is hatással van.Még jobb a futás lépcsőzéssel kombinálva, vagy kerékpározással helyettesítve, mert a mozgás jelentős sejtszintű változásokat idézhet elő. A  többi közt a cukorbetegség kockázatának csökkentésében is szerepet játszik a séta.

Mi számít még a tempón túl?

A tempón túl az sem mindegy, mennyit sétálunk. Az 55 év feletti korosztályból azok, akik a napi 8800 lépést tettek meg, harmadannyi időt töltöttek kórházban, mint feleennyit gyalogló társaik.

Azt is kísérletek bizonyítják, hogy minél messzebb tudnak az idősek sétálni hat perc alatt, annál jobban teljesítenek a memória- és logikai teszteken. A séta ráadásul hatékonyan csökkenti a stresszt is úgy, hogy közben a szervezetben nem változik a stresszért felelős kromogranin A szintje.

A séta könnyen beilleszthető a napi rutinba. Ha megtehetjük, hogy gyalog megyünk a munkahelyünkre, azzal már sokat tettünk fiatalságunk és egészségünk megőrzéséért. Érdemes kihasználni minden lehetőséget, különösen, ha ki tudunk szabadulni a közeli parkba vagy erdőbe. Ráadásul a természetben töltött idő pozitívan befolyásolja mentális állapotunkat is.

Ezen a videón a világ legszebb túraútvonalait gyűjtötték össze szorgos bloggerek:

De nem kell ennyire messze menni egy jó túrához, kedvcsinálónak itt van egy pár olyan útvonal a közelben, amelyre még a fiatalokat is el lehet csábítani.